Zašto osnovnoškolci nisu premladi da bi učili o različitosti

Kategorija: Diskriminacija u udžbenicima, Edukacija / Datum: mart 24, 2015

Eli Barns, predsednica organizacije Educate & Celebrate (Obrazuj i slavi), govori o svom iskustvu u obrazovanju dece u osnovnim školama i predstavlja kratak film koji pokazuje kako njihova kampanja PRIDE in Primary Education funkcioniše


Deca se ne rađaju kao rasisti, seksisti i homofobi; ovo je činjenica koju pominjem na svakom treningu i svakom sastanku!

Mladi ljudi uče negativno ponašanje vrlo rano kroz spoljne uticaje, i stoga je naš zadatak kao edukatora da obezbedimo da se svi ovi diskriminatorni sadržaji i shvatanja dovode u pitanje i brišu. Moramo da stvorimo siguran prostor za sve u našim školskim zajednicama kako bismo bili sigurni da LGBT+ učenici/e, nastavnici/e, nisu maltretirani ili diskriminisani.

Finale-Tiverton-and-Brownmead-smaller

Kada sam počela sa LGBT+ inkluzivim radom pre 10 godina, brzo sam shvatila da moji učenici/e nisu srž problema, već da smo to mi sami: odrasli, nastavnici/e koji jednostavno ne govore o LGBT+ osobama, porodicama i istoriji u okviru nastavnog programa. Čim sam počela da govorim o poznatim LGBT osobama, ruke su počele da se dižu, učenici/e su želeli da sa mnom porazgovaraju o LGBT članovima/icama svojih porodica. To je jedan od razloga zbog kog sam osnovala Educate & Celebrate, organizaciju koja se bori protiv homofobije, bifobije i transfobije, kako bi sve škole postale LGBT+ frendli.

Naši resursi u okviru PONOSa u osnovnoškolskom obrazovanju omogućavaju našim učenicima/ama da istražuju diverzitet i različitost kroz upotrebu ilustrovanih knjiga, YouTube linkova, videa, pesama i MP3 fajlova koji se mogu preuzeti.

Mi ohrabrujemo mlade da nam se pridruže na putu ka institucionalnoj promeni priznavanjem postojanja diskriminacije na osnovu rase, sposobnosti, roda, seksualne orijentacije, rodnog identitata i uverenja.

Ključ u razvijanju naših obrazovnih i pedagoških resursa nije kreiranje novih časova i metoda rada, već korišćenje već postojećih okvira, kako bi postali dostupniji nastavnicima i učenicima, kao i razbijanje mita o tome da mi držimo „gej časove“.

Da razjasnim: ne postoji nešto što se zove „gej čas“, samo inkluzivni časovi. Na primer, „Tango Makes Three“ koristimo kao jednu od osnovnih sredstava kada je čitanje u pitanju. To je priča o dva pingvina mužjaka u njujorškom zoološkom vrtu, koji su izlegli jaje, podigli svoju bebu i dali joj ime Tango. Reakcije dece na ovu knjigu bile su sledeće:

„Sviđa mi se ova knjiga zato što nam pokazuje da roditelji ne moraju da budu samo muškarci i žene.“

Neke reakcije nisu uopšte bile usmerene na LGBT sadržaj: „Mislim da kada gospodin Gremzi bude smatrao da je Tango dovoljno porastao da živi sam u divljini, da će ga osloboditi.“

Meni je to utopija: učionica, škola, zajednica, svet u kom nije nikakva posebna stvar čitati knjigu o drugačijim porodicama, i pritom ne morati da opravdavaš postojanje LGBT+ osoba.

Nedavno smo primili kritike da osnovne škole nisu prikladno okruženje za LGBT+ inkluzivan rad. Ove optužbe i zablude samo potvrđuju kontinuiranu potrebu za daljim obrazovanjem u našim školama i zajednicama o lezbejkama, gej, biseksualnim i trans osobama, posebno uzimajući u obzir Equality Act 2010 i Ofsted briefing kriterijume, kojih se sve škole moraju pridržavati.

Stoga, kada priznanje odato našem radu stigne u nedavnom izveštaju Ofsted, tada znamo da naš rad utiče na institucionalnu promenu.

Pozitivan uticaj rada nastavnika u osnovnoj školi Allens Croft, jednoj od naših partnerskih škola, istaknut je tokom njihove inspekcije u februaru 2015: „Učenici/e četvrtog razreda pokazali/e su odličan uticaj školskog pristupa inkluziji i vrednostima zajednice kroz diskusije o knjizi „My Princess Boy“, i konceptu bezuslovnog prijateljstva. Učenici/e su pokazali iskrenu empatiju kroz način na koji su razgovarali, na primer, o važnosti toga da „budemo iskreni i lepi“.

Jedan učenik je rekao, „Svi smo ljudi, svi smo jedinstveni.“

Pogledajte kako učenici i nastavnici koriste PRIDE u osnovnom obrazovanju u Birmingemu:

Izvor: transserbia.org

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>