WNBA poštuje svoje LGBT fanove, štaviše pokreće kampanju o Prajdu

Kategorija: Sport / Datum: maj 29, 2014

Ženska Nacionalna Košarkaška Asocijacija (WNBA) pokreće novu kampanju posebno namenjenu određenoj grupi fanova: LGBT+ zajednici


Kako je zajednica postala vidljivija u SAD-u, uz skoro dobijene bitke sa zakonom i zastupljenost u medijima, marketinški tim lige i PR služba videli su priliku da se posebno pobrinu za ovu snažnu zajednicu koja im je oduvek bila velika podrška.

wegfqofcrdceee3jbrnd

Osim lansiranja novog web sajta, liga planira timsko učešće u lokalnim LGBT Prajd festivalima i paradama, aktivno sarađujući sa petim godišnjim LogoTV/AfterEllen Score Your Seats Sweepstakes „gde fanovi imaju priliku da odu na finale lige Ženske Nacionalne Košarkaške Asocijacije“, učešće u ženskim vikend događajima, i posebno reklamiranje u „radnjama namenjenim lezbejkama“. Liga će takođe nastaviti da radi sa nekoliko LGBT + organizacija. Sara Kejt Elis, predsednica i izvršna direktorka GLAAD-a aminuje novosti, dodajući da je i sama veliki fan Lige.

Neka od mojih najdražih sećanja su vezana za boravak na terenu sa ženom i decom i navijanje za omiljene timove Ženske Nacionalne Košarkaške Asocijacije. Godinama je WNBA bila vodeća sila u uspostavljanju jednakosti u sportu, na terenu i u postavci. Prajd kao platforma Ženske Nacionalne Košarkaške Asocijacije pomoći će suzbijanju diskriminacije LGBT osoba u sportu, usput proslavljajući ono najbolje što LGBT sportisti i fanovi donose u igru.

Iako izgleda da se u samu igru ulaže mnogo novca LGBT zajednice, vidan je i porast želje predsednice WNBA Lorel Riči i njene lige da se ova populacija i njena lojalnost prepozna, te joj se oda zaslužena počast.

Za nas je to proslava različitosti i inkluzivnosti, te prepoznavanje publike koja nas veoma verno prati. Mi rado prihvatamo sve naše fanove, znajući da su svi oni jedna velika grupa koja nas veoma podržava. Neću o tome govoriti u stilu ‘Zašto nam je toliko mnogo vremena trebalo?’ Za mene su to do sada bile različite inicijative koje smo vodili, a ove godine ih sjedinjujemo.

Istina, dugo je trajalo, uzevši u obzir da prema našim internim izveštajima, četvrtinu posvećenih TV fanova WNBA čine lezbejke, a da petina tih fanova redovno se pojavljuje na utakmicama. To odlaganje nije bilo inicijalno u planu, ako verujete Riku Veltsu, bivšem zameniku izvršnog direktora i direktoru marketinga NBA lige još davne 1997. kada je pokrenuta Ženska Nacionalna Košarkaška Asocijacija. Očigledno su, Velts (koji je najviše rangirani autovani gej zvaničnik u muškom sportu) i njegove kolege lideri NBA lige mislili da većina publike WNBA dolazi iz krugova publike NBA.

To smo pogrešno pretpostavili. Trebalo je da se bolje informišemo. Već po samoj koncepciji Ženska Nacionalna Košarkaška Asocijacija privlači drugačije fanove od NBA. Sećam se nekih sastanaka na kojima se otvoreno raspravljalo o vođenju direktnih marketinških kampanja namenjenih LGBT osobama. Šta bi to o nama reklo? Naravno, nismo želeli da liga bude isključivo namenjena bilo kojoj grupi. Šta bismo poručili da smo se time bavili aktivnije? Danas su društvo i kultura sporta različiti od onoga kakvi su bili tada. Timovi su pokušavali i pokušavaju da utvrde prave stvari koje treba činiti.

LGBT + inkluzija u sportu prati opšte društvene promene, političke stavove i zakonske promene. Baza fanova Ženske Nacionalne Košarkaške Asocijacije mnogo je napredovala od ukidanja Ne pitaj i ne govori politike u vojsci SAD-a, ali i paralelno sa porastom prihvatanja istopolnih zajednica u nekoliko država SAD-a. Taj broj država je skoro narastao padom Akta o odbrani braka. Od prošle nedelje Pensilvanija i Oregon takođe priznaju istopolni brak.

Promene u društvu uopšte omogućile su mnogim sportistkinjma i sportistima da se osete komforno po pitanju svog autovanja. Lista uključuje igrača NBA Džejsona Kolinsa, UMASS-ovog košarkaša Derika Gordona i fudbalera Majkla Sema. I Britni Griner iz WNBA osetila je dolazak njenih 5 minuta za autovanje.

Mi smo pioniri koji utabavaju stazu pokazujući da u tome nema ništa loše. Mnogo sportova treba da doživi takvu revoluciju.

Bivša sportistkinja, danas komentatorka, Rebeka Lobo, objašnjava da je potpuno prihvatanje LGBT zajednice došlo u pravo vreme, vreme sazrevanja i institucionalizacije Ženske Nacionalne Košarkaške Asocijacije, a da bi, da je došlo ranije, bilo utemeljeno na mnogo nestabilnijem terenu.

Sa kulturnog stanovišta to je danas mnogo prihvatljivije nego kad je Ženska Nacionalna Košarkaška Asocijacija nastala. Ta liga dovoljno dugo postoji da ovo može da izvede bez brige o mišljenjima pojedinaca.

Kako navodi Ženska Nacionalna Košarkaška Asocijacija, aktivno sprovođenje kampanje i tokom same igre biće prva promocija LGBT Prajda na nacionalnoj televiziji, 22. juna, na utakmici Čikago skaja i Talsa Šoka. Bez sumnje će mnogi ovo, kao i svaki program koji uključuje LGBT osobe videti kao krah Zapadne civilizacije i sumrak američke nacije, te činjenje štete deci, a za one koji tako misle, u nastavku je prigodna slika.

k1wobddggs1i8dfxexzl

Izvor: Roygbiv

Prevela: Dragoslava Barzut

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>