LGBT populacija u štampanim medijima u Srbiji 2012.

Kategorija: featured, Saopštenja / Datum: septembar 3, 2013

Izveštaj „LGBT populacija u štampanim medijima u Srbiji 2012.“ rezultat je pregleda i analize medijskog izveštavanja o LGBT populaciji tokom protekle godine i uspostavljanja odnosa znanja i razumevanje analiziranih pojava sa specifičnim konkretnim društvenim i političkim kontekstom Srbije danas


Medijsko izveštavanje je „presudno za javnu percepciju aktera, utiče na formiranje društvenog stava prema manjinama, uključujući i njihovo javno prihvatanje ili odbacivanje“ (Milivojević, 2012: 13). Obzirom na medijski uticaj u političkom i socijalnom životu, nužno je urediti i unaprediti oblast medijskog izveštavanja o LGBT populaciji (kroz istraživačko i odgovorno novinarstvo, dublje razumevanje i poznavanja istorije LGBT populacije, ali i istorije homofobije, saradnju sa svim sudionicima u zajednici koji rade na promociji prava i eliminaciji diskriminacije).

Foto: Flickr

Foto: Flickr

Novinari i novinarke treba da skupljaju i prosleđuju informacije od javnog značaja. Zakoni obezbeđuju pravni okvir za učinkovito medijsko delovanje, ali sloboda izražavanja podrazumeva i odgovornost, koja se između ostalog reguliše etičkim novinarskim kodeksima. Važno je da i sami novinari i novinarke prolaze kroz kontinuiranu edukaciju o profesionalnom izveštavanju o osetljivim društvenim temama kroz saradnju sa predstavnicama i predstavnicama LGBT grupa, koje su dugo angažovane u ovoj oblasti, ali i učenjem o dobrim praksama u okruženju i drugim zemljama. Postojanje zakonske regulative, kao i etičkih novinarskih kodeksa , nije garancija odgovornog i etičkog izveštavanja, jer monitoring medijskog sadržaja potvrđuje da diskriminatorni mehanizmi, govor mržnje i homofobni diskurs i dalje opstaju.

Zalaganjem civilnog sektora, posebno LGBT organizacija, bez obzira na sve poteškoće, socijalne turbulencije i otpore u društvu ostvaren je određeni napredak u području ljudskih i manjinskih prava, ali se slika LGBT populacije u većini mejnstrim medija nije značajno transformisala. Proces promene medijske slike je dugotrajan proces i podrazumeva distribuciju znanja o primerima neprihvatljive, diskriminatorne, kažnjive prakse, istraživačko i odgovorno izveštavanje medija u oblasti promocije LGBT prava (nasuprot senzacionalizmu, stereotipizaciji I diskriminatornim mehanizmima), institucionalnu mobilizaciju (koja zahteva saradnju i koordiniranu akciju svih društvenih aktera sudstva, policije, zdravstva, civilnog sektora i donosioca odluka).

Samo tako mediji mogu postati legitimni akteri u procesu demokratizacije društva, promocije i ostvarivanja načela jednakosti, prava za sve i jednakih mogućnosti u društvu.

Celokupnu medijsku analizu LGBT populacija u štampanim medijima u Srbiji 2012. koju je priredila Jelena Višnjić možete preuzeti OVDE.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>