Facebook uveo novu mogućnost rodnog prepoznavanja svojih korisnika/ca

Kategorija: Lobiranje / Datum: februar 14, 2014

Na Facebook-u je do sada korisnicima bilo moguće odabrati jedino rodnu kategoriju muško ili žensko, a od ove nedelje će se svi milioni osoba iz celog svijeta moći identifikovati kao „on“, „ona“ ili „oni“


Promene su usledile nakon što su iz Facebook-a shvatili da među svojim korisnicima imaju i određen broj onih koji se ne identifikuje isključivo kao „žensko“ ili „muško“ pa su uvođenjem nove kategorije hteli ponuditi više izbora onima koji se opisuju kao androgini, biseksualni, interseksualni, rodno neutralni ili transseksualni, javlja Huffington Post.

Foto: Flickr/mkhmarketing

Foto: Flickr/mkhmarketing

„Mnogima ove promene neće značiti apsolutno ništa, ali određenom broju ljudi je ovo pravi zaokret. Često transrodne osobe poput mene i ostali koji se ne žele rodno identifikovati imaju jedino mogućnost da označe jesu li muško ili žensko, a to je za nas obeshrabrujuće jer na taj način moramo od drugih skrivati ko smo zaista“, objasnila je Facebook-ova software inženjerka Brielle Harrison, jedna od autorki projekta, i dodala da će Facebook i dalje svim svojim korisnicima ostaviti mogućnost da se uopšte ne izjasne o svom rodnom identitetu.

Facebook mesečno ima 1,23 milijarde aktivnih korisnika i jedina je društvena mreža koja nudi ovakvu mogućnost opisivanja rodnog identiteta. Nakon objave uvođenja spomenutih promena, korisnici su zasuli Facebook-ove administratore predlozima za uvođenjem promena u kategoriji seksualnih preferencija kao i porodičnih odnosa.

Istorijski iskorak za najveću društvenu mrežu

Williams Institute procenio je da se u SAD-u najmanje 700 hiljada osoba identifikuje kao transrodno pa je potez ove društvene mreže značajan korak u prepoznavanju rastućeg pokreta za prava transrodnih osoba. Organizacija Human Rights Campaign prošle je godine sprovela istraživanje u kojem se deset posto od 10 hiljada LGBT mladih osoba u SAD-u rodno identifikuje kao „drugi“. „U poslednjih nekoliko godina Facebook profili zaista su postali osnovni virtualni identitet neke osobe pa je ovaj iskorak istorijski događaj za mnoge njegove korisnike koji se sada više ne moraju skrivati“, kazao je predsednik HRC-a Chad Griffin.

facebook_rod

Analitičar iz verske organizacije Focus on the Family, Jeff Johnston, naglašava kako Facebook ima pravo unositi promene poput ovih, ali da ne smemo zanemariti činjenicu kako se „čovečanstvo deli na dve polovine: mušku i žensku“. „Oni koji žele promene zalažu se za neograničen broj rodnih identiteta, ali to što se neko tako izjašanjava ne znači da je to ispravno. Mi imamo puno razumevanja prema onima koji odbacuju svoj biološki pol i veruju da pripadaju drugom polu“, kazao je on.

Masen Davis iz centra Transgender Law Center u San Franciscu kaže kako mnogi neće razumeti važnost višestrukog izbora rodnog izražavanja na internetu, ali je najbitnije da su oni kojima je ovo najpotrebnije zadovoljni Facebook-ovim potezom. „Čestitamo Facebook-u jer je omogućio da pojedinci budu autentični i virtualno“, rekao je on.

Facebook-ovim promenama prethodila je uspešna inicijativa LGBT osoba koje su zahtevale od Google-a da na svojoj društvenoj mreži Google+ ponudi rodno različite kategorije, što je ovaj informatički div i učinio. Iz Facebook-a još napominju kako se promena roda korisnika neće na njegovu zidu prikazivati kao „važan događaj u životu“, poput braka ili veridbe, te da se barem za sada digitalno oglašavanje neće kreirati prema rodno neutralnoj kategoriji već će do daljnjeg ostati definisana prema muškom i ženskom rodu, odnosno „za nju“ i „za njega“.

Izvor: Crol

Jedno mišljenje na „Facebook uveo novu mogućnost rodnog prepoznavanja svojih korisnika/ca

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>