6 razloga zbog kojih bi LGBT osobe trebalo da rade jogu

Kategorija: Sport / Datum: april 2, 2014

Ako vam se dešava da ste pod stresom i emotivno uznemireni – osećate se kao da ne možete da umirite misli koje vam se neprestano roje u glavi, joga može da pomogne da se suočite sa anksioznošću


1. Kontroliše anksioznost

Anksioznost je ozbiljan problem za LGBT populaciju. Moramo da se uhvatimo u koštac sa ovim problemom oko anksioznosti ili ćemo imati ozbiljnih problema sa borbom za naša ljudska prava. Ovde uskače jedan od najvećih benefita joge: ravnoteža. Ne samo fizički balans već i mentalni koji se odražava u našim odnosima.

Foto: thesparesorts.net via creative commons

Foto: thesparesorts.net via creative commons

Ako vam se dešava da ste pod stresom i emotivno uznemireni – osećate se kao da ne možete da umirite misli koje vam se neprestano roje u glavi (jako je teško upravljati životom onako kako bismo želeli) kroz meditaciju, disanje i prednosti asana (vežbi), joga može da pomogne da se suočite sa anksioznošću. Biohemijski posmatrano, posle joge se dešava smanjenje kateholamina, hormona koje proizvode nadbubrežne žlezde kao reakciju na stres. Kao posledica toga stvara se osećaj smirenosti koji pomaže u generalnom smanjenju dopamina, noreprinefrina i epinefrina.

2. Upoznajte nove devojke

Joga je odličan način da upoznate devojke. Pošto većina žena ide na isti čas svake nedelje, dobijate mogućnost da upoznate sve koje redovno rade. Sve što treba da uradite jeste da stavite svoju prostirku pored iste slatke devojke. Odjednom, uhvatićete sebe kako vodite diskusiju oko poboljšanja svoje ishrane uz ukusni voćni koktel u gradu. Čak iako ne tražite novu ljubav, odlazak na časove joge je odličan način da upoznate nove prijatelje.

3. Prestanete da se svađate sa svojom devojkom

Joga pozitivno utiče na vaše odnose sa porodicom ili prijateljima koji ne vežbaju jogu. Bez obzira da li se stalno svađate sa svojim roditeljima ili vam se čini da prosto ne možete da održite zdrave veze, vežbanje joge može imati jak efekat na vašu sposobnost da se vežete i verujete drugima.

Yoga-Poses-Ease-Digestion

Neke studije su pokazale da vežbanje joge dovodi do povećanja hormona oksitocina. Iako se ovaj hormon najviše luči tokom i posle porođaja, oksitocin se takođe vezuje za poverenje, utehu i bliskost između dve osobe, on takođe promoviše velikodušnost i empatiju. Čak i bez biohemijskih aspekata, joga poboljšava vaše veze pružajući vam vreme koje posvećujete samoj sebi, gde vas niko ne može zvati, slati poruke ili vas uvući u neku konfliktnu situaciju.

4. Štedite novac

Da li je vaš budžet ograničen? Moj jeste. Ljudi će pokušati da vam kažu da je joga samo za bogate žene koje mogu da potroše gomilu vremena i novca na skupe časove i helanke u trocifrenom iznosu, što apsolutno nije tačno.

Ja najčešće praktikujem jogu sama u svojoj sobi, u sportskom brusu i pamučnom šorcu, samo na mojoj podlozi. Naravno da je dobra ideja povremeno posećivati časove kako biste se osigurale da radite pravilno, ali možete da radite jogu same u svojoj sobi kad god to poželite. Ako niste sigurne šta tačno da radite, brza pretraga po guglu ili jutjubu za besplatnim joga sadržajima će vas obasuti sa više joga instrukcija nego što staje u jedan životni vek.

5. Bolji seks

Manje stresa, više energije, i počećete da akumulirate želju za seksom. Joga vas takođe uči da odagnate misli ili anksioznost koje vas muče u sadašnjem trenutku. Vežbanje joge vam može pomoći da identifikujete i vratite svoje misli kada krenu od „mmm, ovo je zaista dobro“ do „o bože da li ona uživa, nadam se da ne misli da sam neka čudakinja, definitivno je trebalo da obučem crveni donji veš..“

Yoga-Poses-Strong-Core

Drugi, veoma bitan aspekt joge jeste disanje. Joga Vas uči da se fokusirate na svoj dah. Sav taj rad na produbljivanju, produžavanju, usporavanju i kontroli daha pomaže da krv procirkuliše kroz celo vaše telo. Za mnoge žene, disanje je ključna komponenta za dostizanje orgazma. Recimo samo da se u ovoj oblasti,veštine stečene vežbanjem joge lepo nižu jedna na drugu.

6. Poboljšajte svoj rejting

Joga može da unapredi vaše društvene veštine, samopouzdanje, i čak da učini da sijate, zahvaljujući tome što nas uči da prihvatimo sebe i svoju životnu poziciju uvodi nas u polje sve veće sigurnosti u sebe, a samouzdanje je nulta tačka našeg uspeha. I da se ne lažemo, samopouzdanje je seksi. Sa povećanom fleksibilnošću i jačanjem trbušnih i mišića kičme, držanje će se popraviti, omogućavajući vam da ponosno stojite. Kombinovano sa pamćenjem, koncentracijom i vremenom reagovanja, bićete samopouzdane, stajati ponosne i spremne za sve izazove pred vama.

Za Labris: instruktorka joge P. Š.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>